Wednesday 16 March 2011

MANUSIA BIASA






ya! aku adalah manusia biasa,manusia biasa yang membuat pelbagai KESILAPAN dan aku percaya bahawa setiap manusia di dunia ini pernah membuat kesilapan tetapi berbeza keadaan dan perkara.manusia kadang kala tidak sedar bahawa mereka telah membuat kesilapan dan itu adalah perkara biasa bagi setiap manusia..apabila aku sedang taip 'post' ini,aku teringat tentang cerita cikgu aku semasa aku di tingkatan 3 <ingat-ingat lupa je ni,hehe.>,cikgu aku pernah bercerita bahawa apabila kita sudah membuat kesilapan atau menyakiti hati mereka <manusia sesama manusia>  , kita perlu meminta maaf dari mereka <semua org pun tahu > tetapi walaupun kadang kala mereka berkata sudah memaafkan kita , tetapi kita tidak sedar bahawa walaupun kita telah dimaafkan , ianya meninggalkan kesan dihati orang yg kita sakiti itu . Jadi , wahai manusia , sentiasalah jaga percakapan anda , atau bak kata 'orang putih' 'minds ur own word' dan janganlah suka mengikut hati apabila bercakap , kerana ikut hati badan binasa <ntah betul ke tak> . Moga Allah swt sentiasa memelihara kita dari membuat kesilapan ,Amin ya'rabbal'al'amin..

p/s: gambar di atas itu juga adalah seorang manusia yang membuat kesilapn..heheeheheh...jangan mareee...

No comments:

Post a Comment